Luo minuhun , rakas Jeesus, Uusi sydän ja mieli uus, Ja opeta ristin tiellä Mulle uusi kuuliaisuus, Ota pois oma voima ja kunto, Anna elävä itseni tunto, että voisin valvoa.

 Mua vaateta Herra hurskas, Täällä pukuhun pyhyytes, Mua aseta murhetten alla, hiljaisena etehes. Että muistaisin sanahas luottaa, kun kiusoja saatana tuottaa, Ja siina valvoa.

 Auta turhaksi näkemähän, Tämän maailman rikkaus, Sen ystävyys turhat tavat,  Sen loisto ja koreus. Että pyrkisin Jeesukseni, Ain sinua tutakseni ja saisin valvoa.

Anna rauhaas vaivoissa tuta Kun sodas on oltava, Anna iloas sydämelle, Kun murhe on painava, Anna henkesi hoitamahan  Tuonne oikeaan isänmaahan, Jossa jaksan valvoa.

 Minut kilvoittelemaan auta, täällä oikea kilvoitus, Että armostas kruunun saisin Ja koittaisi kirkkaus. Että juoksuni taitavasti, minä juoksisin loppuun asti-- Niin tulee valvoa.

 Ole kanssani, kun minun täytyy, Käydä kuoleman kamppailuun, Ja kun vaativat viholliset Vielä viimeiseen taisteluun, Ja kun tuomiopäivänä kerran  Astun etehen kunnian Herran. Suo silloin valvoa.

 Sulle kiitos, isä rakas, Kuin kuvakses minunkin loit. Sulle kiitos Jeesus Kriastus, kun voiton minulle toit ! Kiitos ja kunnia yhä, Sulle rauhan henki pyhä, Kuin autat valvomaan.

 

 Tämä laulu vanhasta laulukirjasta on tuttu lapsuudesta saakka, silloin pidettiin paljon kotiseuroja, laulut ja puheet jäivät rakkaina mieleen. Silloin käytiin seuroissa, vanhat ja nuoret, ei ollut eri joukkoja. Tämän laulun kuulin ensikerran omassa mummolassani,