Yksinäinen kylä.

Päivä iltahan sammuu jo tuolla  Tuuli tyyntyvi metsikön helmaan.

Istun viimeisten säteiden puolla Katson kauaksi maisemain taa.

Kuinka kaipaankaan jälleen mä sinne Kotiseutuni lämpöiseen helmaan.

Vuodet kaikki on kadonneet minne- minne vuodet pettymysten, kyynelten.

 

Olin nuori kun läksin mä sieltä, kauas seutuihin vieraisiin kuljin.

Vaan en onnea maailman tieltä saanut, josta mä niin uneksin.

Nyt oon vanha ja sammuissa illan kahden istun vain kaipuuni kanssa.

Lämmin rusko luo aivan kuin sillan kotiin kauaksi luo lapsuuden.

 

Näen taasen mä harmajat talot, viljapellot ja metsiköt armaat.

Illoin ikkunain tuikkivat valot, kutsuu suojaansa lämpöisehen.

Kaiken nään tuon kun silmäni suljen Kuulen laulun ja nään kodin armaan.

Sinne kaipuuni siltaa nyt kuljen päivän sammuissa metsien taa.

Sanat: U. Kemppi. Laulanut Annikki Tähti  SCANDIA--Levylle.

 

Olin seitsentoista vuotias tyttö, kun olin yhdeksän kuukautta  potilaana Satalinnassa ja siellä oli jokaviikko potilaiden toivekonsertti, siis soitettiin potilaiden ja muun väen toive kappaleita.

Jotenkin tuo laulu syöpyi mieleeni Olinhan nuori ja kaukana kotoa, yllättäin eteen tuli sairaus .  Monta vuotta olen yrittänyt löytää tämän laulun vaan ei kukaan ole ollut siitä tietoinen. Nyt sen olen saanut alkuperäisenä levynä Annikki Tähden esittämänä ja myös kuullut meidän pitäjän laulajan tulkitsemana. Tässä on sama nuotti kuin laulussa, Olen kuullut on kaupunki tuolla...