Päivä vain, se mua lohduttaapi,Hetkinen, vain yksi kerrallaan.

Isän käsi kaikki hallitseepi. Onnetonko oisin lapsenaan?

Isän sydän kaikki hyvin johtaa, Kukin päivä saapi osansa.

Vuoroin mua suru, ilo kohtaa, Vuoroin tunnen tuskaa, onnea.

 

Hänpä itse mulle tahtoo antaa  Joka hetki uutta armoa.

Päivän huolet kaikki tahtoo kantaa Voimallinen neuvonantaja.

Näin hän mua vaalii suojaellen Maassa omaisuuttaan kallista.

"Niinkuin päiväs" lausuu lapsellensa, "On sun voimasikin oleva."

 

Saan siis turvallisna hiljaa aivan Lupauksiin luottain uskoa.

Etten hylkäis alla tuskan vaivan, Lohdutusta, jok on sanassa.

Näin nyt saan mä kaikki kädestäsi, Tulkoon sitten mitä tulleekaan.

Hetki lyhyt vain on elämäni, Sitten alkaa aamu rauhan maan.

Sininen laulukirja:180.

Siinä on syvä usko ja luottamus Jumalan apuun ja hyvään johdatukseen. Siinä oisi tämänkin ajan ihmiselle sitä parasta terapiaa, tukea ja turvaa maailman myllerrysten keskellä. Sanotaanhan jo raamatun lehdillä, kun kuulette sanomia sodista ja muista tuhoista, nostakaa silloin päänne sillä teidän vapautuksenne on lähellä.

Mutta kuka tämän ajan ihminen ajattelee, niinkuin Apostoli Paavali aikoinaan, minä halajan täältä eritä ja tulla Jumalan tykö, sillä se minulle paljon parempi olisi. Taidamme jokainen olla niin kiintyneitä tähän maailmaan ja sen riemuihin ettei muisteta eikä kaivata  niitä kuin ylhäällä on. 

Sitä toivon tältä uudelta, juuri alkaneelta vuodelta, että Jumalan lähettämät tuulet puhaltaisivat vielä kansamme yli ja herättäisivät ihmiset huomaamaan missä on menty vikaan. Vialla ollaan pahasti kun ei edes piispat ja papit usko Jumalan sanaan vaan tekevät päätökset suvaitsevaisuuden nimissä, ihmisten toiveiden mukaan.

"Ah, kuinka taivaan valtakunta Niin monelle on halpa vaan.

He nukkuu syvää synnin unta ja noudattavat himojaan.

Ja askereissa maailman, He unhottavat Jumalan."

Mietin päivällä, oltakoon Presidenttimme Uudenvuoden puheesta  mitä mieltä tahansa Hän kuitenkin uskaltaa toivottaa JUMALAN SIUNAUSTA.