sukkis2020%20001.jpg

Ei niin huonoa, ettei jotain hyvääkin." Nyt on vietetty erilaista  kevättalvea koronan määräämillä ehdoilla. Ei näytä tulevan loppua koronasta eikä talvesta, mummojen ja vaarien karenssit jatkuu ja katot kuurassa aamulla ja luntakin tuli ihan kunnolla alkuviikosta.

 Siinä on mennyt Vappu ja vietetty äitienpäiväkin, luvattomasti ja laittomasti. Kolmena päivänä  oli lastenperheitä ihan paikanpäällä, mummolassa ja kaikki on vielä terveinä säilytty.  Tuo sukkakuva ei liity äitienpäivään, vaan alkaneeseen vuoteen jonka aikana olen nuo kutonut ja pari paria noiden lisäksi, ei sitä osaa istua tyhjin käsin, aina pitää olla kudin-tai kaksi käden ulottuvilla.

10.05.2020%20012.jpg

Tämä kuva liittyy sit äitienpäivään, yksi tyttäristä toi sukkakirjankin, että voin opetella sukkien kutomista, toiselta tuli lankoja ja uusia sukkapuikkoja.  Kukkia ja kortteja pöydän täydeltä. Tulis vain kesä ja lämmintä, että voisi viedä ruusut ulos.

10.05.2020%20003.jpg

Tässä nämä minun kaunokaiseni, en kerää mitään  keräilijän tavoin, mutta tämä kesäkukka on  muistoissa lapsuudesta. Muutama vuosi sitten olimme äitienpäivän edellä tyttären perheen luona Helsingissä ja tapamme mukaan kiersimme kirppareita, ihailin tuota sokeri-ja kerma-astiaa,  niin tytär ja pappa osti ne mulle. Nyt pariviikkoa sitten kävimme tutulla  kirpparilla, siellä oli tuo teekannu enkä voinut olla sitä ihailematta, kysyin hinnan  ja pappahan osti sen äitienpäivän lahjaksi..

KIITOS SULLE JUMALANI, ARMOSTASI KAIKESTA

JOTA ELINAIKANANI, OLEN SAANUT TUNTEA.

KIITOS SULLE KIRKKAHISTA, KEVÄISISTÄ PÄIVISTÄ.

KIITOS MYÖSKIN RASKAHISTA, SYKSYN SYNKÄN HETKISTÄ.

 

KIITOS ETTÄ RUKOUKSET, MONET, MONET KUULIT SÄ.

KIITOS ETTÄ PYYNNÖT TOISET, EIVÄT SAANEET TÄYTTYÄ.

KIITOS KUN MÄ HÄDÄSSÄNI, AVUN SAAN SUN KAUTTASI.

KIITOS, ETTÄ SYNNEISTÄNI, VAPAHTAVI POIKASI.

 

KIITOS SULLE JOKAISESTA ELÄMÄNI  HETKESTÄ.

KIITOS PÄIVÄN PAISTEHESTA, NIINKUIN PIMEYDESTÄ.

KIITOS SULLE TAISTELUISTA, RISTISTÄKIN, JUMALAIN

KIITOS, ETTÄ AINA MUISTAT, AUTAT MUA TUSKISSAIN.

 

KIITOS SULLE KUKKASISTA, JOTKA TEILLÄIN KUKOISTI.

KIITOS MYÖSKIN OHDAKKEISTA, JOTKA MUA HAAVOITTI.

KIITOS, ETTÄ TAHDOT MULLE, ELON ANTAA IKUISEN.

KAIKESTA, OI HERRA SULLE, ANNAN  IKI KIITOKSEN.