Luo minuhun,Rakas Jeesus. Uusi sydän ja mieli uus Ja opeta ristin tiellä,

Mulle uusi kuuliaisuus, Ota pois oma voima ja kunto, Anna elävä itseni tunto.

Että voisin valvoa.

Mua vaateta Herra hurskas, Täällä pukuhun pyhyytes. Mua aseta murheiden alla,

Hiljaisena etehes.Että muistaisin sanahas luottaa. Kun kiusoja saatana tuottaa.

Ja siinä valvoa.

Auta turhaksi näkemähän, Tämän maailman rikkaus.Sen ystävyys, turhat tavat.

Sen loisto ja koreus  Että pyrkisin Jeesukseni, Ain sinua tutakseni

Ja saisin  valvoa.

Anna rauhaas vaivoissa tuta, Kun sodas on oltava, Anna iloas sydämelle.

Kun murhe on painava- Anna henkesi hoitamahan, Tuonne oikeaan isänmaahan.

Jossa jaksan valvoa.

Minut kilvoittelemaan auta, Täällä oikea kilvoitus.Että armostas kruunun saisin

Ja koittaisi kirkkaus. Että juoksuni  taitavasti, MInä juoksisin loppuun asti

Niin tulee valvoa.

Ole kanssani kun minun täytyy, Käydä kuoleman kamppailuun, Ja kun vaativat

viholliset  Vielä viimeiseen taisteluun. Ja kun tuomiopäivänä kerran,,

astun etehen kunnian Herran. Suo silloin valvoa.

Sulle kiitos Isä rakas, KUin kuvakses minutkin loit. Sulle Kiitos Jeesus Kristus.

Kuin voiton minulle toit.Kiitos js kunnia yhä, Sulle rauhan henki pyhä.

kun  Autat valvomaan.

 

Valitut Virret ja laulut kirjasta n.49. Tää on rukousta