Is%C3%A4n%20juhlat%20023.jpg

"Oi Isä vanhuudessa, Mua älä unhota. Voimaini vaipuessa, mua tue heikkoa.

Jo elon aamuna Sä olit turvana. Nyt astun horjuvast, Sä ole sauvana."

Papan syntymäpäivää juhlistettiin kotioloissa  kolmas päivä  kuluvaa kuuta. Valtavan kukkameren sukulaiset ja ystävät kantoivat  lahjojen kera.  Nyt alkavat kukkaset olla lopuillaan, mutta jotain vielä ilonamme.

Is%C3%A4n%20juhlat%20025.jpg

Tämän kimpun oli "viljelijä" poikamme ominkäsin tehnyt, kukat tosin ostettuja. Tämä kimppu on vieläkin voimissaan, eilenkin vaihdoin veden ja lyhensin varsia. Sitkeä ja kaunis on. Sitkeä kuin vastaanottajansa, menee ja valittaa, jalkoja särkee ja väsyttää, mutta luonto ei anna periksi rauhottua. Luottamustehtävät ym, menemiset vievät aikaa ja voimia.

Voimia vaadittiin juhlien laittajiltakin, mutta niin ne tuli ja meni. Onhan meillä tyttäriä ja miniöitä, oli poikia, vävyjä ym. jälkipolvea  apuna laittamassa.  Kiitos heille ja kiitos vieraille jos joku sattuu lukemaan.  Jos Luoja päiviä suo, muutaman vuoden kuluttua täyttyy oma  kaheksakymppinen.

"Mä heikko olen aivan Ja kaikkeen voimaton, Mä huokaan alla vaivan.Ja usko heikko on.

Mun vaipuu voimani, Käy, Jeesus voimaksi. Sä valo ole mulle,Kun sammuu silmäni.

Kun kohta huulillani, Rukous raukenee. Suo, että puolestani,Sun Henkes rukoilee.

 Mua nyt jo riisutaan, Tää maja puretaan Sä, minut Jeesus kanna. Sun luokses kunniaan."

edellinen virsikirja 490.