lammas 003.JPGlammas 007.JPG

Kaksi kuvaa pienestä, suloisesta karitsasta. Näitä niitä oli aikoinaan niin meillä, kuin lapsuuden kodissakin. Jostain syystä emo ei halunnut kaikkia karitsoitaan ruokkia, joten ihmiset joutuivat niistä huolehtimaan. Näin oli käynyt eräässä lampolassa äskettäin, niin tyttären perhe oli hakenut sen ja ovat aivan höperöinä sen kanssa. Tässä "Elli" oli vierailulla mummolassa. Onhan se pienistä lapsista suloinen hoidettava, mutta, mutta,  on siinä opettamista kun sen ulos jonnekkin aitaukseen vie, niin äkkiä on suopunut hoitajaansa. No, on heillä tarkoitus hankkia sille kaveri.

"Lammas oon mä Jeesuksen, lakkaamatta iloitsen

Et, on mulla paimen paras, Johdattaja jalo rakas.

Hän, mua kutsuu äänellään, seuraamahan jälkiään.

Mennä, tulla turvissaan, Hän mua kaitsee sauvallaan."