Kovin on ollut rauhallinen sunnuntaipäivä ja kukapa tällaisella pakkasella viitsii minnekkään lähtee ellei ole pakko. 27 astetta ollut pakkasta aamusta saakka, no taisi se asteen alempana käydä.  Pappa on keskuspesässä puita päivän poltellut, minä eilen uunia lämmitin joten tupa on ollut kivan lämmin.   Olin tässä jokuviikko sitten nuoren perheen luona ja he siinä teki lasangea, ihastuin heidän touhustaan ja ostin tarvikkeet kaupasta,  no se valmistus vaan on siirtynyt ja eilen minä sen sitten tein ja hyvää oli. Taidan tehdä pian uudestaan, sillä"äiti leipoi ja jäiki taikinaa." ja varsinkin mielitekoa jäi.

Oisikait ollut messukin tänään ja pappa kyseli mennäänkö, olin sitä mieltä ettei tällaisella pakkasella viiti lähtee, vaikka kotona auton lämmittää, ei se ole enää lämmin senjälkeen kun se parituntia pakkasessa seisoo. Paras vähän jo varoa ja suojata itteensä, juuri on flunssaa sairastettu ja moni on tälläkin hetkellä porukasta  sairaana, yksi jopa sairaalassa.  Mutta pakkaset on ohimenevä ilmiö ja vappu lähestyy kovaa vauhtia, ulkoillaan ja kyläillään sitten.  Kylläkait ne taudit kotiakkin ossaa eikait niitä kiertään pysty, mutta eipä haluu itse hankkia.

Monethan uskoo vitamiinien ja muiden aineiden tehoon, itse olen vähän karttanut sitä uskonsuuntaa.  Kyllä Tyrnimarjoja joka aamu puuron kanssa syömme ja ostin nyt jonkin MINI Sun purkinkin.  Marjoja meillä on joka nimestä ja niitä syömme ja siksi en oikein ymmärrä tuota ulkolaisten hedelmien ostoa,  onko se tarpeen??