2198071.jpg

Jo nyt taas on vuosi yksi Alentunut ajasta, Tullut vasta päätetyksi Täällä Herran tahdosta. Kiitos sulle, Jumala, Hyvyydestäs kaikesta, Jolla aina armos suoden, Mua sä muistit täänkin vuoden.

 Sielihuni, Herra, paina Armos tunto elävä, Suo sun rauhas siinä aina Vuosi vuodelt enetä. Omaiseni, perheeni, Muutkin lähimäiseni, Huomassasi hoida kanna, heille armosuojas anna.

 Siunaa suojaa isäin maata, Herra kaikkivaltias, Kansa, esivalta saata Noudattamaan tahtoas. Käännä meihin kasvosi, Suloinen suo rauhasi, Että nyt ja aina saamme Suojassasi olla. Amen.  

2185345.jpg

Oi kuule Herra huutomme, kun puolees täältä nousee ne, Isäimme turva, lohdutus, Suo kansallemme siunaus.

 Pois juoksee aika joutuisaan, me väistymme kuin varjo vaan. Mut alla kaikkein vaiheitten, On armos iankaikkinen.

 Sun olkoon kiitos ainainen Hoidosta vuotten menneitten, Kaikesta, minkä lahjoitit, Kurista, jolla kasvatit.

 Sä puutteen poistit uhkaavan, Sä vaaroista veit turvahan, Sä yöhön synkkään  valon toit, Suruumme lohdutuksen soit.

 Nyt, nimees Herra luottaen Me käymme aikaan uutehen Ja jäämme sinun huomahas, Meit ethän hylkää armias.

   Nämä ovat edellisen virsikirja painoksen virsiä, Uudenvuoden päivänä. Nämä vanhat ovat niin tuttuja ja turvallisia. Näitä osaa niin paljon ulkoa, ettei ole uutta painosta tullut opeteltua kuin sen mikä kirkoissa ja muualla lauletaan.

   "Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun. Vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoon, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra."

 Näin luja ja varma on Jumalan rakkaus ja huolen pito, joten se on ihmisen oma syy, jos hylkää tämän armon ja rakkauden.

 "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, Niin myös tämä kaikki teille annetaan."